Waarom je hooikoorts
zelf kunt stoppen
(of elke andere allergie)

Ik beschouw hooikoorts (of andere allergieën) als een overdreven en overbodige reactie van het immuunsysteem. Pollen of grassen zijn immers niet schadelijk en verreweg de meeste mensen hebben er nooit last van.

De klachten van nu waren ooit een prima reactie op een situatie waarin je toen zat. Waarschijnlijk kon je toen wel wat rust of aandacht gebruiken bijvoorbeeld, of bood het je een uitweg. Een oplossing die je niet bewust bedacht, maar die je lichaam als noodoplossing heeft ingezet.

Vaak heb je andere signalen van je lichaam genegeerd.

Als ik klanten terug vraag naar de periode van ontstaan, komen vaak verhalen boven tafel van situaties waarin behoefte was aan rust. Bekijk hooikoorts eens niet als iets wat je ‘hebt’, maar iets wat je ‘doet’.

Want als je iets zelf doet, kun je er ook zelf mee stoppen. Pak de controle terug en vraag je immuunsysteem te stoppen met deze overspannen reactie.

"Je kunt er zelf mee stoppen."


Deze hooikoorts-helden gingen je voor

Verhalen van verlichting

Sofie: “Ik zou je nog een terugkoppeling geven n.a.v. de hypnotherapie sessie vanwege mijn hooikoorts.

Ik vond het een hele waardevolle sessie. Bijzonder om de link te leggen tussen hoofd en lijf en wat hierin gebeurt. Het heeft echt geholpen om daarnaar te kijken.

Rondom de hooikoorts; het is echt een verlichting. Ik bleef wel een paar dagen een ‘natte neus’ houden en wou het vooral even aankijken of dit ook herstel was van de gevoeligheid, doordat ik zo vaak mijn neus snoot e.d. Mijn ogen is echt heel erg verbeterd, geen continu zand meer in mijn ogen, wel nog gevoelig.

Overigens ben ik gestopt met pillen, neusspray en oogdruppels, heel fijn want dat leverde ook meer energie op. Echt wel verbetering dus want ik kan nu prima functioneren.”

Marcel: “ik wilde ervan af, ik móest er van af, dit kon niet wéér de komende maanden mijn leven vergallen.

Ik had al alles geprobeerd, behalve dit dus. Was ik hier maar begonnen, haha, dat had veel ellende gescheeld. Bovendien hoef je niks te slikken, smeren of spuiten. Emmeline prikt er haarfijn doorheen en als het kwartje valt, dan valt het hard.
Bij mij tenminste. Of er een knop omging. Bizar eigenlijk.”

Susan: “Ik had al een paar keer gedacht ‘nu ga ik bellen’, maar dan tipte een vriendin weer een nieuw middeltje dat ik nog niet geprobeerd had.

Ik weet niet, misschien vond ik het te spannend om de stap naar hypnotherapie te zetten. Nu ik geweest ben snap ik niet waar ik over twijfelde. We hebben kort gepraat over mijn klachten en Emmeline liet me zien hoe ik die klachten eigenlijk zelf deed en ook nog met een goede reden. Dat was wel een eye opener. Ik heb me in jaren niet zo goed gevoeld.”

 

 

 

 

Live of online

Tijdens hypnose sessies praat en luister je vooral. Ik begeleid je door de sessie heen, terwijl jij geniet van de ontspanning die je creëert.
Ik werk zowel live in mijn praktijk als online. Beide vormen werken prima.

Afhankelijk van jouw voorkeur kom je in mijn praktijk, werken we online, of kies je een combinatie daarvan. 

Kom je in mijn praktijk?

Sommige mensen vinden het prettig even het huis uit te zijn en praten makkelijker in persoonlijk contact.
Ik heb een fijne plek waar je van harte welkom bent.

Mijn praktijk is in Deurne en de koffie en thee staan klaar.

Online sessies

Liever in je vertrouwde omgeving, vanuit je eigen stoel hypnose sessies doen? Geen probleem.
Het scheelt je reistijd en sommige mensen vinden het makkelijker zich te ontspannen.
Ook als je door omstandigheden genoodzaakt bent vanuit huis te werken, bieden online sessies uitkomst.

Via een video verbinding spreken we elkaar en in hypnose hoef je enkel nog naar mijn stem te luisteren.

Ik nodig je uit met een persoonlijke link naar ons gesprek.

desk-g12f568c64_1920

Voorwaarden online sessies

  • Een goede en stabiele internetverbinding is vereist.
  • Zorg voor een ruimte waar je alleen kan zijn.
  • Zorg dat je niet gestoord wordt. Spreek af dat je even niet beschikbaar bent. Zet de bel en meldingen op je telefoon of laptop uit.
  • Zorg voor een duidelijk beeld met je webcam, zodat ik je goed kan zien. Vermijd tegenlicht.
  • Een koptelefoon zorgt vaak voor beter geluid en makkelijkere communicatie.

En verder

  • Zoek een fijne stoel of bank met hoge rugleuning.
  • Zet 2 glazen water klaar om te drinken.
  • Zorg dat je telefoon, pc of laptop stevig staat, je kunt deze tijdens de sessie niet vasthouden.